ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۵۹۵
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

موارد نامعلومی که بر نتیجه مصاحبه شغلی تاثیر می‌گذارند

دانش و تجربه شما نقش مهمی در مصاحبه شغلی دارد. اما علاوه بر این چیزهای واضح، برخی شرایط غیرعادی وجود دارد که می تواند بر نتیجه جلسه مصاحبه شغلی‌تان تأثیر بگذارد. اگر همه این نکات ظریف را بدانید، بهتر می توانید به عنوان یک نامزد واجد شرایط ظاهر شوید و شانس تان برای گرفتن شغل افزایش خواهد یافت.

ما در این نوشتار این چیزهای نامعلوم را با شما به اشتراک گذاشته ایم.شاید ذهن‌تان اصلا به برخی از این چیزها نرسد:

13. آب و هوای روز مصاحبه شما مطالعاتی وجود دارد که ثابت می کند آب و هوا می تواند بر نتایج رویدادهای مهم تأثیر بگذارد. در واقع آب و هوا هم بر ما و هم بر استخدام کنندگان تأثیر می گذارد. افرادی هستند که وضعیت روحی یا عاطفی آنها به آب و هوا بستگی دارد، افرادی که در یک روز کسل کننده و بارانی تحت مصاحبه قرار می گیرند، نتایج بدتری نسبت به افرادی که در هوای آفتابی با آنها مصاحبه می شود، دریافت می کنند. در صورت امکان، زمانی که می دانید هوا خوب است، یک مصاحبه شغلی ترتیب دهید.

12. چقدر زود برای مصاحبه حاضر می شوید کارشناسان می گویند که زودتر رسیدن ایده خوبی است، اما اگر خیلی زود بیایید، شانس خود را برای گرفتن کار کاهش می دهید. یک استخدام کننده ممکن است فکر کند که شما بیش از حد عصبی هستید یا می خواهید به او فشار بیاورید. بنابراین توصیه می شود 10-15 دقیقه قبل از مصاحبه حضور داشته باشید. اگر حتی زودتر هم آمدید، می‌توانید بیرون یا داخل ماشینتان منتظر بمانید.

11. موقعیت شما در صف اولین نفر در صف نباشید استخدام کنندگان ناخودآگاه هر نامزد را با نامزد قبلی مقایسه می کنند و اولین فرد نقطه شروع است. این بدان معناست که احتمال کمی وجود دارد که آنها بهتر از بقیه باشند.اما توصیه نمی شود که آخرین نفر در صف باشید. پدیده‌ای به نام خستگی تصمیم‌گیری وجود دارد که پس از چندین تصمیم ایجاد می‌شود. این اتفاق می تواند به ویژه در صورتی صادق باشد که مصاحبه برای پایان یک روز کاری برنامه ریزی شده باشد. در وسط صف هم قرار نگیرید – بهتر است درست قبل از آن باشید. آدم‌ها معمولا برای کسانی که به پایان نزدیکتر هستند ارزیابی کمتری ارائه دهند، به خصوص اگر رقبای شما اجرای خوبی داشته باشند.

10. رنگ لباس شما به گفته متخصصان منابع انسانی، بهترین تصمیم این است که برای مصاحبه با لباس هایی به رنگ های محافظه کارانه مانند مشکی، آبی یا قهوه ای حاضر شوید. لباس های نارنجی یا لباس هایی که رنگ های محرک دیگر دارند نپوشید. بهتر است در زمان نیاز خلاقیت را نشان دهید!

9. مکانی که برای نشستن انتخاب می کنید وقتی از شما دعوت شد که روی صندلی بنشینید، در جابه‌جایی صندلی آنطور که می‌خواهید تردید نکنید. این رفتار به یک استخدام‌کننده نشان می‌دهد که با یک فرد مطمئن روبرو هستند که ابتکار عمل را بر عهده می‌گیرد و به این ترتیب شانس شما برای گرفتن شغل افزایش می یابد.

8. چقدر خودتان را دوست دارید آدم های شدیداً خودشیفته یا افراد دارای عزت نفس بالا بیشتر از دیگران پیشنهاد کار دریافت می کنند. آنها می توانند خود را به خوبی معرفی کنند و دیگران را متقاعد کنند که مفید هستند. بد نیست رفتار افرادی که عزت نفس پایین دارند را بشناسید.

7. پذیرش یک پیشنهاد برای یک نوشیدنی اگر در طول مصاحبه به شما یک فنجان قهوه یا چای پیشنهاد شود، رفتار شما به موقعیت بستگی دارد. اگر مدیر این کار را کرد، می‌توانید بگویید «بله»، اما اگر یک استخدام‌کننده نوشیدنی تعارف کرد، بهتر است «نه» بگویید تا مجبور نباشند وقت خود را برای تهیه قهوه تلف کنند.

6. جایی که در حین مکالمه دست های خود را قرار می دهید حرکات ملایم و مناسب دست، گفتار شما را واضح تر می کند و بر آنچه که مصاحبه کننده در مورد شما فکر می کند تأثیر می گذارد.کف دست های باز نشان می دهد که شما صادق هستید، بنابراین شانس خود را افزایش می دهید.اگر کف دست شما پایین است، نشان دهنده تسلط است که اگر برای یک موقعیت مدیریتی درخواست می دهید، ویژگی خوبی است.اگر دستان خود را پنهان کنید (آنها را در جیب قرار دهید و غیره)، ممکن است استخدام کننده فکر کند که چیزی را پنهان می کنید.اگر دست‌هایتان را روی سینه‌تان بگذارید، این یک حالت دفاعی است که نشان‌دهنده ناامیدی یا اختلاف است که برای شما خوب نیست.

5. صدا و لهجه ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما در آینده نزدیک، برخی از شرکت ها تنها با قضاوت در مورد صدای تان قادر خواهند بود تشخیص دهند که آیا یک نامزد برای این شغل مناسب است یا نه. آنها جذابیت صدا، آرام بودن یا سایر ویژگی های مهم برای موقعیت را تخمین می زنند.متأسفانه برخی از کارفرمایان لهجه را یک نقطه ضعف می دانند و فکر می کنند یک فرد با لهجه نمی تواند سمت مدیریتی داشته باشد. این کاملاً ناعادلانه است، اما بهتر است این واقعیت را در نظر داشته باشید.

4. چقدر عرق می کنید عرق کردن به این معنی است که شما واقعاً عصبی هستید. ما یک ترفند برای تان داریم: زمانی که منتظر مصاحبه هستید یک لیوان آب بخواهید. به این ترتیب دمای بدن شما کاهش می یابد و تعریق زیاد متوقف می شود.

3. نگرش شما نسبت به دیگران نگرش شما نسبت به دیگران از رزومه تان هم بیشتر حرف می زند! یک متخصص منابع انسانی ممکن است به نحوه ارتباط شما با سایر کارمندان از جمله سرایدار توجه کند. با همه مودب باشید. این شانس شما را افزایش می دهد.

2. اهل کجا هستید اگر معلوم شود متخصص منابع انسانی و شما اهل یک شهر یا محله هستید، برای شما بسیار خوب خواهد بود به این دلیل که ما ناخودآگاه از افراد و چیزهایی که با آنها اشتراکاتی داریم خوشمان می‌آید.

  1. ارسال ایمیل انتظار برای نتیجه بخش مهمی از مصاحبه است. می توانید ظرف 24 ساعت پس از مصاحبه خود یک نامه “تشکر” ارسال کنید (حتما در ساعات کاری انجام دهید). اگر ارسال نامه را به تعویق بیندازید، ممکن است کارفرما فکر کند که شما به آن شغل علاقه ای ندارید یا تا آن زمان شما را فراموش کرده باشند.

 

  1. منبع: khabarnama.net

ارسال نظرات